Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Dziadkowicach

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im.Jana Pawła II w Dziadkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zsdziadkowice.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2014-10-07.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-08-31.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących

- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych

- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności

- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-10.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Zalewski, e-mail: zsdziadkowice.wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 6571014. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi główne wejście od strony północnej. Do wejścia można dojść z parkingu znajdującego się przed szkołą. Na parkingu jest wyznaczone jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do budynku są schody, chwilowo brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych. W najbliższej przyszłości, w związku z termomodernizacją szkoły, planowane jest dostosowanie wejścia dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Podjazd taki znajduje się obecnie od strony północnej, przy wejściu na salę gimnastyczną. Wejście główne jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto są jeszcze dwa wejścia od strony placu szkolnego - jedno przy boisku, drugie przy kuchni. Oba mogą być użyte jako wyjścia ewakuacyjne.

Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Dostęp do sekretariatu szkoły jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym bądź osobiście przy pomocy pracowników obsługi. Dla osób z psem przewodnikiem jest możliwość wejścia tylko do pomieszczeń biurowych. W budynku na każdym poziomie (piwnica, parter, pierwsze i drugie piętro) znajduje się korytarz. Schody w środku budynku (pierwszy i ostatni schodek) są oklejone taśmą antypoślizgową o kontrastowym kolorze. Budynek nie posiada wind i przystosowań dla osób niepełnosprawnych.  W szkole nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. 

W sierpniu 2021 r. podczas termomodernizacji budynku został wybudowany i oddany do użytku podjazd dla osób niepełnosprawnych, który znajduje się przy wejściu głównym do szkoły. 

Informacje dodatkowe

Strona internetowa posiada następujące ułatwienia:

  • - podwyższony kontrast (granatowe tło, białe lub żółte litery)
  • - czytelna czcionka
  • - podświetlone linki
  • - możliwość powiększania i pomniejszania wielkości liter na stronie

- możliwość używania standardowych skrótów klawiaturowych